Szerző:
Novák Gyöngyi
Már a sokadik napnál tartunk. Kialakítottuk az új körülményeknek megfelelő napirendet. Azután, amikor a rendszerünk megbukott, újra terveztünk, talán többször is. Mostanra beleszoktunk abba, hogy mikor kelünk fel, hogyan szervezzük meg a gyerekeknek a bejelentkezést az iskolák által elvárt elektronikus rendszerbe, mit főzzünk és mikor, hogyan dolgozunk otthonról, miközben haladunk a házi munkával. Telefonon, videóhívások segítségével próbáljuk betölteni az űrt, amit a család, a rokonok, barátaink és érintéseik hiánya teremt meg bennünk nap nap után.
A napirend kialakítása egyszerűbb, ha meghallgatjuk és figyelembe vesszük azon családtagjaink véleményét és szempontjait, akikkel együtt élünk. Ezzel a gesztussal olyan üzeneteket küldünk számukra, mellyel kifejeződik a „fontos vagy”, „figyelek rád”, „számít a véleményed” mondanivaló. Ezek egymást támogató és megerősítő tartalmak, melyek hatnak a magasabb szintű együttműködés elérésére.