Az Internetes megrendelés feltétele az alábbi Általános Szerződési Feltételek elfogadása, amelyet a regisztráció során tehet meg. Amennyiben nem ért egyet jelen ÁSZF-ben foglalt feltételekkel, lépjen kapcsolatba a megadott elérhetőségeken a webáruházat üzemeltető Platán Patika Korlátolt Felelősségű Társasággal.
Szolgáltató (a webáruház üzemeltetője): Platán Patika Kft.
Cím: 6722 Szeged, Mérey u. 15/B
Az ügyfélszolgálat elérhetősége: +36 62/886-890
E-mail: info@zue.hu
Adószám: 26680750-2-06
A http://www.zue.hu/ oldalon elérhető webáruház (a továbbiakban „webáruház”) útján, a webáruházban elérhető termékek megrendelésével az azokat megrendelő személy („Megrendelő”) a jelen Általános Szerződési Feltételeket („ÁSZF”) automatikusan elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el. Az ÁSZF elfogadása a webáruház útján történő megrendelés és szerződéskötés feltétele.
Amennyiben a Megrendelő nem kívánja elfogadni a jelen ÁSZF-ben foglalt feltételeket, úgy a webáruház útján történő megrendelés helyett jogosult a Szolgáltató ügyfélszolgálatával kapcsolatba lépni, aki tájékoztatja az egyéb szerződéskötési lehetőségekről.
A webáruházat olyan szolgáltatásokkal és lehetőségekkel építettük fel, hogy Vásárlóink minél egyszerűbben megtalálhassák és megvásárolhassák a keresett termékeket. Az áruház funkcióit elsősorban a személyes vásárlás során is felmerülő igényekhez igazítottuk. A termékek kiválasztásához igyekszünk Önnek a lehető legtöbb információt nyújtani. Regisztráció nélkül is van lehetőség böngészni a termékeink között, kiválaszthat termékeket, amelyeket a kosárba is tehet. A termékek termékcsoportokra, azon belül alcsoportokra vannak bontva, mely megkönnyíti a keresést. A kívánt termékcsoportra kattintva, részletes terméklistát kap, ahol választhat a termékek közül, és eljuthat a termékek információs oldalaira. Minden termék mellett megtalálható a neve, ára, kiszerelése, az esetleges kedvezmény, fotó a termékről – esetenként eltérhet a megvásárolt termék dobozától, amennyiben a gyártó változtatott a csomagoláson – valamint rövid leírás a termék elsődleges jellemzőiről. A termék részletes ismertetője tartalmazza gyógyszer esetén a betegtájékoztatót, más készítmény esetén a termékleírást. A keresés mezőben a termékekre, lehet rákeresni. Teljes szót, vagy szótöredéket is be lehet írni a keresőbe.
A webáruházban a Magyarországon törzskönyvezett vény nélkül kiadható és közfinanszírozásban nem részesülő gyógyszerek*, gyógyhatású termékek, homeopátiás komplex gyógyszerek, étrend-kiegészítő termékek, egyéb egészségügyi-, diétás élelmiszer termékek, gyógyászati segédeszközök**, kozmetikumok és egyéb termékek rendelhetők meg (a továbbiakban „Termékek”). Mielőtt a vény nélkül kapható, megvásárolt gyógyszert és gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítményt használni kezdené, kérjük, konzultáljon háziorvosával, gyógyszerészével. Az öndiagnózis és az abból adódó téves gyógyszerszedés esetenként káros mellékhatásokat eredményezhet. A megrendelt termék használati utasítását, illetőleg betegtájékoztatóját használat előtt feltétlenül olvassa el és kérjük, tartsa be az előírt adagolást. A hosszabb ideig tartó gyógyszerszedést megelőzően konzultáljon kezelőorvosával!
A honlapon található információk külső forrásokból (gyártó, forgalmazó, egyéb) származnak, ezekért, illetve az ezen információk felhasználásából eredő esetleges problémákért vagy károkért a webáruház üzemeltetője semmiféle felelősséget nem vállal.
A gyógyszerek és étrend-kiegészítők esetében, a gyógyszertárra vonatkozó szabályok szerint olyan lejárati idejű termékek értékesíthetőek, amelyek minimális adagolási mennyiség mellett a lejárati időn belül felhasználhatóak.
A termékoldalakon található termék leírások csak tájékoztató jellegűek, nem minden esetben tartalmaznak az adott termékről minden információt. A hivatalos termékleírásért kérjük, látogasson el a termék gyártójának weboldalára.
A 41/2007. (IX.19.) EüM rendelet 17.§ (6) bekezdésében foglaltaknak megfelelően az internetes gyógyszer-értékesítésre jogosult gyógyszertárak jegyzékét az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet /OGYÉI/ vezeti és teszi közzé az alábbi linken keresztül: http://www.ogyei.gov.hu/internetes_gyogyszer_kereskedelem/
Megrendelőként eljárni kizárólag cselekvőképes természetes személy jogosult saját nevében, vagy jogi személy vagy egyéb jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet képviselőjeként. Vény nélkül kiadható és közfinanszírozásban nem részesülő gyógyszereket*, gyógyhatású termékeket, homeopátiás komplex gyógyszereket kizárólag 18. életévület betöltött személyek rendelhetnek meg.
Megrendelés kizárólag a Platán Patika webáruházán keresztül, a regisztrációt követően, vagy regisztráció nélkül adható le. A sikeres regisztrációról, valamint a regisztráció során megadott felhasználónévről rendszerünk e-mailben értesíti.
A regisztrációt követően a számlázási és szállítási információk a Fiók/Címadatok módosítása menüpontjában adhatók meg. Alapértelmezetten a szállítási és számlázási információkat rendszerünk azonosnak tekinti, azonban a megrendelés során a számlázási és szállítási adatok tetszőlegesen módosíthatók.
Megrendelés
A webáruházban a Megrendelő megrendelés leadása nélkül is, illetve azt megelőzően tájékozódhat a Termékekről. Minden Termék mellett megtalálható a neve, ára, kiszerelése, az esetleges kedvezmény, a termékismertető, és fotó a termékről. A Szolgáltató nem vállal felelősséget azért, ha a Termékről közölt fotó eltér a kiszállított Termék tényleges csomagolásától.
A termék kosárba helyezése után még lehetősége van folytatni a vásárlást és további termékeket a kosárba helyezni. A vásárlás befejezéséhez kattintson a Pénztár gombra, itt adhat meg további szállítási, számlázási címet, a fizetési módot, valamint a szállítással kapcsolatban megjegyzést is itt tehet.
A webáruházban feltüntetett árak csak a termék árát jelölik, nem tartalmazzák a felmerülő szállítási költséget. A ténylegesen fizetendő összeget a rendelés végén, a Végösszeg pontnál tekintheti meg. Ajánlati áraink az adott pillanatban érvényes árakat jelentik, az árváltoztatás jogát a megrendelés feldolgozásáig fenntartjuk.
A Megrendelő böngészés közben kiválaszthat termékeket, amelyek a „Megrendelem” gombra kattintva a Megrendelő kosarába kerülnek. A Megrendelő a megvásárolni kívánt Termékeket a kosarába gyűjti. A Megrendelő a kosár tartalmát az abban szereplő Termékek vételárának végösszegével együtt folyamatosan nyomon követheti a felső menüsorban.
A megrendelni kívánt Termékek kosárba helyezése után a Megrendelő a kosár ikonra kattintva megtekintheti a kosara összesítését (a kosárban levő termékek neve, darabszáma és vételárának, valamint az esetleges szállítási díjnak a végösszege). A Megrendelő jogosult a kosár tartalmát a megrendelés elküldése előtt ellenőrizni és azt módosítani; a módosítások átvezetéséhez a „kosár frissítése” gombra kell kattintani.
A Megrendelő a kosár ellenőrzését követően a „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintva haladhat tovább a megrendelés leadásához. A „Pénztár” oldalon a Megrendelőnek a következő lépéseket kell megtennie a megrendelés leadásához:
Az ajándék minden esetben, függetlenül annak értékétől, 1 Ft-ért kerül kiszámlázásra.
A megrendelés elküldését követően egy tájékoztató szöveg jelenik meg a webáruházban, és haladéktalanul, de legkésőbb a megrendelés Szolgáltató általi kézhezvételét követő 48 órán belül elküldésre kerül a megrendelést visszaigazoló e-mail a Megrendelő által megadott e-mail címre. A megrendelést visszaigazoló e-mail automatikus, a megrendelés Szolgáltató általi elfogadását rögzíti, azonban szállítási időpontot nem ad meg. (Amennyiben a visszaigazoló e-mail a megrendelés Szolgáltató általi kézhezvételét követő 48 órán belül nem érkezik meg a Megrendelőhöz, úgy a Megrendelő mentesül az ajánlati kötöttség alól.)
Amennyiben a Szolgáltató a megrendelés kézhezvételét és a visszaigazoló e-mail elküldését követően azt állapítja meg, hogy a megrendelés tárgyát képező egyes Termékekből nem áll rendelkezésére a megrendelés teljesítéséhez elegendő készlet, úgy erről a Megrendelőt a megrendelés kézhezvételét követő munkanapon e-mailben vagy telefonon értesíti, mely esetben (i) mind a Megrendelő, mind pedig a Szolgáltató jogosult a készlethiánnyal érintett Termékek vonatkozásában a szerződéstől egyoldalú nyilatkozattal e-mail útján elállni, vagy (ii) a Megrendelő és a Szolgáltató jogosult a készlethiánnyal érintett Termékek vonatkozásában e-mail útján későbbi szállítási időpontról megállapodni.
A Megrendelő a leadott megrendelést a megrendelés leadása napján jogosult módosítani az info@zue.hu e-mail címre küldött e-mail útján, feltéve, hogy a Szolgáltató a megrendelés kézbesítéséről még nem intézkedett.
Amennyiben a Megrendelő több megrendelést adott le egymást követően és szeretné, hogy azok egy csomagba kerüljenek, ezt a kérését szintén az info@zue.hu e-mail címre küldött e-mail útján jelezheti a Szolgáltató felé; a Szolgáltató ugyanakkor a kérés teljesítéséért felelősséget nem vállal.
A Megrendelő és a Szolgáltató közötti szerződés a megrendelés Szolgáltató általi visszaigazolásával jön létre.
A szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, amelyet a Szolgáltató rögzít és iktat. A leadott megrendelések, valamint a létrejött szerződések a webáruházban, a Megrendelő felhasználói fiókjában hozzáférhetők. A szerződés magyar nyelven jön létre, egyéb nyelven a szerződéskötés nem lehetséges.
A Szolgáltató jogosult a Megrendelő regisztrációját azonnali hatállyal egyoldalúan törölni, és a már visszaigazolt megrendelésektől egyoldalúan elállni, ha oka van azt feltételezni, hogy a Megrendelő megszegte a jelen ÁSZF rendelkezéseit, illetve csalásra vagy visszaélésre lehetőséget adó módon kívánja a webáruházat használni.
Fizetés
Bankkártyás fizetés
Ön elfogadja, hogy a Platán Patika Kft. (6722 Szeged, Mérey u. 15/B.) által a www.zue.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adatai átadásra kerüljenek a SIX Payment Services (Europe) S.A. (székhely: L-5365 Munsbach, 10, rue Gabriel Lippmann), mint adatfeldolgozó részére. A továbbított adatok köre: név-előtag, vezetéknév, keresztnév, IP-cím, számlázási cím, szállítási cím, telefonszám, e-mail cím, bankkártyaszám utolsó négy számjegye. Az adattovábbítás célja: a fizetési tranzakciókhoz szükséges adatkommunikáció lebonyolítása a kereskedő és a fizetési szolgáltató rendszere között, a tranzakciók visszakereshetőségének biztosítása a kereskedő partnerek számára.
Egészségpénztári számlára történő vásárlás
Webáruházunkban közvetlenül nem tud fizetni egészségpénztári kártyájával, azonban ha a számlázási adatok megadása során a számlázási megjegyzésben feltünteti az Ön egészségpénztárának nevét, címét, tagi azonosítóját és kártya számát, úgy lehetősége van egészségpénztári számlát igényelni.
A webáruházban kapható egyes Termékek egészségpénztár által elszámolhatóak. Egészségpénztári elszámoláshoz a megrendeléskor a számlázási adatokhoz az egészségpénztár nevét és címét kell megadni, a megjegyzés mezőben fel kell tüntetni a nevet és a tagi azonosítót, a szállítási címet pedig „Szállítás adatok” mező kitöltésével kell megadni. A Megrendelő a vételárat utólag igényelheti vissza egészségpénztárától.
Amennyiben megrendelése ellenértékét bankkártyával, banki átutalással, kívánja kiegyenlíteni, úgy a fizetésre 24 óra áll rendelkezésére. Sikertelen fizetés esetén, a fenti határidőt követően a megrendelés törlésre kerül.
Társaságunk a Vevő megrendelésének megérkezését elektronikus úton visszaigazolja. Amennyiben ez a visszaigazolás a megrendelése elküldésétől számított legkésőbb 48 órán belül nem érkezik meg Önhöz, úgy mentesül a jelen ÁSZF-ben foglalt szerződéses kötelezettségei alól.
A webáruházban leadott megrendelések (elektronikus megrendelőlapok) nem írásban, hanem ráutaló magatartás (egy ikonra klikkelés) formájában tett jognyilatkozatnak minősülnek.
A beérkezett megrendelések elektronikusan iktatásra kerülnek, a megrendelés szám alapján. A megrendelő lapokat webáruházunk 5 évig tárolja. A Vevő kérésére, a megrendelés szám birtokában, a leadott megrendelő lapokat webáruházunk a Vevő rendelkezésére bocsátja.
Jelen ÁSZF elfogadásával keletkező szerződés nyelve a magyar.
Elfelejtett jelszó
A weboldalon a „Belépés” menüpont „Elfelejtett jelszó” gombjára kattintva az e-mail címe megadásával új jelszót tud kérni. A megadott e-mail címre elküldjük Önnek az új jelszavát.
4.1 Szállítási mód
Magyarország területén bármilyen szállítási cím megadható. A szállítási cím eltérhet a számlázási címtől. A megrendeléskor megadott szállítási címet utólag nem lehet módosítani. Amennyiben a Megrendelő Magyarországon kívüli szállítási címre kíván rendelni, úgy a webáruház útján történő megrendelés helyett jogosult a Szolgáltató ügyfélszolgálatával. Magyarországon kívüli szállítási címre vény nélkül kapható gyógyszer nem rendelhető.
A csomagok kiszállítása kérhető:
A szállítási cím megadásánál lehetőség van a csomag kézbesítésével kapcsolatos megjegyzést írni, amely felkerül a fuvarlevélre.
4.2 Szállítási határidő
Raktáron lévő termék 12 óráig leadott rendelése esetében a szállítási határidő várhatóan a következő munkanap, de maximum a rendelés leadását követő munkanaptól számított 3 munkanap. Az ezt követően leadott rendeléseknél pedig 4 munkanap.
A nem munkanapon (hétvége, ünnepnap, munkaszüneti nap) leadott megrendelések Szolgáltató általi kézhezvétele és feldolgozása az azt követő munkanapon kezdődik.
A Szolgáltató hivatalos, engedéllyel rendelkező csomagküldő szolgálat útján juttatja el Önhöz a megrendelt nem vényköteles, közfinanszírozásban nem részesülő gyógyszert és egyéb terméket. Vényköteles, közfinanszírozásban részesülő gyógyszert csomagküldés útján nem szolgálhatunk ki.
A kiszállítások időbeni szervezését a Magyar Posta Zrt. végzi. A kézbesítés munkanapokon 8-17 óráig történik.
Az emberi felhasználásra kerülő gyógyszerek rendeléséről és kiadásáról szóló 44/2004 (IV. 28.) ESzCsM rendelet értelmében gyógyszer, 14 éven aluli személynek nem adható ki. Ezáltal kérem legyen figyelemmel arra, hogy amennyiben ilyen készítményt vásárol áruházunkból, úgy az Ön akadályoztatása esetén írásbeli meghatalmazást adjon egy 14 év feletti személynek, aki jogosultságát személyi igazolvánnyal köteles bizonyítani a csomag kézbesítőjének.
4.3 Személyes átvétel esetén
Tájékoztatjuk, hogy a Platán Patika (6722 Szeged, Mérey u. 15/B) kizárólagos átvételi pontja a webáruháznak, melyre tekintettel a szállítási határidőre a fentiek az irányadóak, azaz raktáron lévő termék 14 óráig leadott rendelése esetében a szállítási határidő a rendelés leadását követő munkanaptól számított 3 munkanap, az ezt követően leadott rendeléseknél pedig 4 munkanap.
Megrendelését e-mailben visszaigazoljuk.
Patikai átvétel esetén a rendelések utólagos kifizetésére nincs lehetőség, ebben az esetben a megrendelt termékek árát előre ki kell fizetni.
4.4 Szállítási költség
A webáruházban leadott rendelések szállítási díja:
Személyes átvétel
A Platán Patikában (6722 Szeged, Mérey u. 15/B) történő személyes átvétel ingyenes a patika nyitvatartási idejében.
4.5 A kézbesítés meghiúsulása
Amennyiben a Megrendelő a megrendelt Termékeket azok megrendelése, a megrendelés Szolgáltató általi visszaigazolása és határidőben történő leszállítása esetében bármely okból nem veszi át (ideértve azt is, ha a kézbesítés a vételár és a szállítási díj Megrendelő általi maradéktalan kiegyenlítésének elmaradása miatt hiúsul meg, vagy a Megrendelő a szállítási címen nem található vagy nem elérhető), abban az esetben a Szolgáltató jogosult a szerződéstől – póthatáridő tűzése vagy érdekmúlás bizonyítása nélkül – egyoldalú nyilatkozattal elállni.
Megrendelése során Ön élhet a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendeletben részletesen rögzített feltétel nélküli elállási jogával, tekintettel azonban a lentebb részletezett 45/2014. (II.26.) Korm.rendelet 29. §(1) e) bekezdésére.
Internetes vásárlások esetén Ön a szerződéstől az áru, több áru egyidejű megrendelése, de eltérő időpontokban történő szállítása esetén pedig az utoljára szolgáltatott áru átvételét követő 14 (tizennégy) napon belül indokolás nélkül elállhat. Írásbeli elállás esetén, az említett határidőn belül a 45/2014. (II.26.) Korm. rend. 22. § alapján a 2. számú mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. Ezen elállási jogát a szerződés megkötésétől az áru megérkezéséig rendelkezésre álló időben is gyakorolhatja. A vásárló áruátvétel dátumát bizonyítja a postai csomagjegyzék, illetve a futárszolgálat szállítójegyzéke.
Amennyiben élni kíván elállási jogával, a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül vissza kell juttatnia webáruházunk részére. A visszaküldött termékeket az Eladó 6722 Szeged, Mérey u. 15/B szám alatti telephelyére kérjük címezni. Kérjük, a csomagon szíveskedjen feltüntetni: “WEBÁRUHÁZ”.
Elállásnál az Eladó köteles a Vevő által kifizetett teljes összeget (vételár és pl. szállítási költség) haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzést követő 14 napon belül visszatéríteni.
Ha Ön nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választotta, elállás esetén az ebből eredő többletköltséget a webáruház nem köteles megtéríteni.
A Vevőnek visszajáró összeg átutalással kerül visszatérítésre.
Bankkártyával történő fizetés esetén a Vevő által kifizetett összeg jóváírásra kerül a bankkártyára. Ennek átfutási ideje: 10-14 munkanap, a banki ügyintézés függvényében. A Vevő által kifizetett összeget Eladó mindaddig visszatarthatja, amíg az elállási jogot érvényesítő Vevő a terméket nem küldte vissza, vagy a visszaküldés tényét kétséget kizáróan nem igazolta.
Ezúton felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a Vevő viseli elállás esetén, az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült közvetlen költséget.
Az Eladó követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés megtérítését.
Az internetes vásárlásoknál is érvényesek a szavatossági jogok, ha a termék gyári hibás, akkor forduljon hozzánk minőségi kifogásával.
A jelen pont szerinti indokolás nélküli elállás joga a 45/2014. (II.26.) Korm.rend . 29. §(1) e) alapján nem gyakorolható a következő esetekben:
Fentiek alapján csak azon vény nélkül kapható gyógyszer tekintetében gyakorolhatja elállási jogát, amely helyett Ön mást rendelt és a gyógyszert esetlegesen tévedésből küldtük ki Önnek, illetve amelyet az OGYÉI visszahívott.
Amennyiben a termék cseréjét, illetve a vételár visszafizetését kéri, azt feltétlenül jelezze e-mailben, hogy tájékoztathassuk az ezzel kapcsolatos teendőkről, információkról.
Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben foglaltak az irányadók.
A Vevőnek jogában áll, ha hibás a termék szavatossági, illetve jótállási igényét bejelenteni. Ilyen esetben haladéktalanul jelezze igényét webáruházunk felé e-mailben. Elérhetőségi adatainkat 10. pontban tekintheti meg. Igényének teljesíthetőségével kapcsolatos álláspontunkról 5 munkanapon belül értesítjük.
Kijavítás, illetve kicserélés kérése esetén törekszünk arra, hogy azok 15 napon belül elvégzésre kerüljenek.
Eladó a Vevő nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti Vevő nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez, az eladott termék megnevezését, vételárát, az Eladó általi teljesítés időpontját, a hiba leírását és bejelentésének időpontját, és az érvényesíteni kívánt jogot. Ezen túlmenően eladó rögzíti a szavatossági igényre adott választ és tájékoztatást arra vonatkozóan, hogy a Vevő jogvita esetén a megyei kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
A jegyzőkönyvről a fogyasztó kérésére Társaságunk tartós adathordozón másolatot biztosít.
A jegyzőkönyvet Eladó három évig köteles megőrizni.
Jogvita esetén a Vevő a Szegedi Békéltető Testület eljárását is kezdeményezheti.
6.1. Kellékszavatosság
Társaságunk hibás teljesítése esetén a vállalkozásunkkal szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Ön – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti a termék vételárának arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.
Kellékszavatossági igényét Társaságunkkal szemben érvényesítheti.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket Társaságunktól vásárolta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
A szavatossági igény leértékelt áru esetén is érvényesíthető, ilyenkor is lehet minőségi kifogással élni, amennyiben a kereskedő nem jelölte meg a leértékelés okát.
A nem rendeltetésszerű használatból eredő hibák esetén a szavatossági igény nem érvényesíthető.
6.2. Termékszavatosság
A termék hibája esetén Ön – választása szerint – a 7.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
6.3. Jótállás
Kötelező jótállás csak a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet Mellékletében felsorolt 10.000,- forintnál drágább tartós fogyasztási cikkre vonatkozik.
A kötelező jótállás keretében a jótállási idő alatt felmerülő minőségi kifogás esetében lényegében a szavatossági jogokat (kijavítást, kicserélést, árleszállítást, elállást) lehet – de kedvezőbb feltételekkel – érvényesíteni.
A kötelező jótállás időtartama 1 év, amelynek kezdő időpontja a termék fogyasztónak történő átadása, vagy ha az eszközt üzembe kell helyezni és azt a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, akkor az üzembe helyezés napja.
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a 7.1. és a 7.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Reklamáció esetén a 45/2014 (II.26.) Kormányrendeletben részletesen rögzített feltételek szerint járunk el. Minden beérkezett véleményre reagálunk és minden általunk, illetve szállítóink által elkövetett hiba esetén a legnagyobb rugalmassággal – vásárlóink érdekeit szem előtt tartva – járunk el ügyfélszolgálatunkon keresztül.
Vásárlói panaszát Társaságunkhoz az alábbi elérhetőségeken tudja benyújtani:
Postai úton: Platán Patika, 6722 Szeged, Mérey u. 15/B. Kérjük levelén tüntesse fel: “WEBÁRUHÁZ”.
E-mail: info@zue.hu
Társaságunk vásárlói panasz esetén a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezései alapján jár el. A reklamációt a bejelentést követő 5 munkanapon belül kivizsgáljuk.
Az írásbeli panaszt Társaságunk a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt.
Társaságunk a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén Társaságunk írásban tájékoztatja arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatás tartalmazza továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatás arra is kiterjed, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
Abban az esetben, ha Ön panaszával békéltető testülethez fordul, a békéltető testület eljárásában Társaságunkat együttműködési kötelezettség terheli.
A közforgalmú gyógyszertárak felett hatósági felügyeletet az OGYÉI gyakorol, a regionális tisztifőgyógyszerészek elérhetőségét az alábbi linken találja: https://www.ogyei.gov.hu/tisztifogyogyszereszek_elerhetosege/
A Vásárló kifogásaival, panaszaival az alábbi szervezetekhez fordulhat:
Benyújthatja panaszát Európai Bizottság online vitarendezési platformjára is, ha nem sikerült közvetlenül rendeznie a jogvitáját webáruházunkkal. Erre az online adásvételi szerződéssel összefüggő, határon átnyúló fogyasztói jogvita esetében van lehetőség.
Az Európai Bizottság online vitarendezési platformja a következő linken érhető el: Európai Bizottság online vitarendezés
Társaságunk nem tartozik semmilyen, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex hatálya alá.
Amennyiben a Megrendelő fizetési módként az utánvétet választja, úgy a megrendelt Termékek vételárát és a szállítási díjat a kézbesítéskor a futárnak fizeti meg, amelynek átvételéről a futár átvételi elismervényt ad a Megrendelő részére. Az utánvét díja a vásárlás értékétől függetlenül 399 Ft.
Amennyiben a Megrendelő a közvetlen banki átutalást választja fizetési módként a megrendeléskor, úgy a Szolgáltató a megrendelt Termékek ellenértékének a Szolgáltató bankszámlájára történt maradéktalan jóváírása után intézkedik a Termékek kézbesítéséről, azzal, hogy a Megrendelő az átutalás közleményében köteles a megrendelés sorszámát feltüntetni.
Amennyiben a Megrendelő fizetési módként a Bankkártyás fizetést választja, úgy a pénztárból átirányításra kerül a Saferpay oldalára, ott történik meg a fizetés. Sikeres fizetés esetén visszatér az oldalunkra, sikertelen fizetés esetén is az oldalunkra érkezik vissza, és választhat másik fizetési módot, vagy újra próbálkozhat a fizetéssel. Elfogadott bankkártyák:
MasterCard | MasterCard Electron | ||
Visa | Visa Electron |
A Szolgáltató a számlát a Termékekkel együtt a csomagban kézbesíti a Megrendelő részére.
A webáruházban kapható egyes Termékek egészségpénztár által elszámolhatóak. Egészségpénztári elszámoláshoz a megrendeléskor a számlázási adatokhoz az egészségpénztár nevét és címét kell megadni, a megjegyzés mezőben fel kell tüntetni a nevet és a tagi azonosítót, a szállítási címet pedig „Szállítás másik címre” mező kijelölésével kell megadni. A Megrendelő a vételárat utólag igényelheti vissza egészségpénztárától.
A felelősség korlátozása
A szolgáltatótól Interneten történő megrendelés feltételezi a megrendelő részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai adottságokra és a felmerülő hibákra.
A szolgáltató az alább felsorolt esetekben nem tartozik helytállással:
Eljárás hibás ár estén
A szolgáltatónak joga van bármikor, előzetes értesítés nélkül módosítani a jelen oldalakon található anyagokat vagy a bennük feltüntetett termékeket és árakat.
Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
Adatvédelmi és adatkezelési szabályzat
A hírlevélre való feliratkozással Ön beleegyezését adja, hogy a Platán Patika Kft e-mailben értesítse Önt ajánlatairól. A Platán Patika Kft a tudomására jutott személyes adatokat semmilyen körülmények között nem teszi harmadik személy számára hozzáférhetővé.
A személyre szabott kommunikáció és ajánlatok profilozásával, nyomon követésével és küldésével a Retargeting.biz-t (székhelye: 178 Vasile Lascar utca, 2. emelet, 2. kerület, Bukarest, Románia, ÁFA szám: RO34270947, azonosító szám: J40 /3525/23.03.2015, email: info@retargeting.biz, telefon: + 40-727-383-165), az e-kereskedelemre szánt marketingautomatizálási szoftvert használjuk.
Ezek a tevékenységek nem rendelkeznek joghatással vagy hasonlóan jelentős hatással a felhasználókra. Ennek a profilnak az egyetlen következménye, hogy a felhasználó kedvezményeket és személyre szabott marketingajánlatokat kapjon. A felhasználó elutasíthatja ezt a profilkészítést vagy a kereskedelmi kommunikáció fogadását, annak hatása nélkül, hogy nem kap kedvezményeket vagy személyre szabott marketingajánlatokat.
A Retargeting.biz feldolgozása, nyomon követése (profilkészítés) és interakció céljából a Retargeting.biz-nak automatikusan gyűjtenie és tárolnia kell a következő személyes adatokat: az ügyfél e-mail címét, telefonszámát, nevét, nemét, címét, szülővárosát, születési dátumát , rendelési azonosító, megyeszékhely, kedvezménykód, kedvezménykód érték, megrendelési érték, szállítási költségek, termékárak, termékváltozatok, IP, böngésző, eszköz, operációs rendszer, cookie, IP-cím miatt, időbélyeg, megtekintett oldalak, kategóriák, márka , termék, kattintson a képre, az egérrel a kosárba, az egérmutatóra, a görgetés felfelé és lefelé, kosárba helyezés, kosárba helyezés, változatválasztás, hozzáadás a kívánsághoz, megjegyzés, Facebook kedvelés, súgóoldal látogatás tevékenységeket.
A célzott személyek csoportjai a kiválasztott szolgáltatásnak megfelelően a látogatók, a regisztrált felhasználók és az ezen a weboldalon található ügyfelek. A látogatók adatai 2 hónapig tárolódnak, a regisztrált felhasználók és az ügyfelek adatait 3 évig tárolják.
A Szolgáltatás nyújtása az Ügyfél számára, a Retargeting.biz az EGT-ben és az USA-ban (csak a push üzenetekhez) tartozó harmadik fél szolgáltatókat (alvállalkozók) használja, és a személyes adatok átadása az EU-USA Privacy Shielden alapul; az adatokat csak a két fél közötti szerződés során tárolják / tárolják.
Cookie-k: ezen a webhelyen első fél cookie-t kell használnia, ami hozzáférést biztosít a Retargeting.biz számára az információkhoz. Ezt a cookie-t erre a weboldalra helyezi és így csak ezen a weboldalon használható. Ennek következtében ezen a weboldalon a felhasználók belső nyomon követése és a más webhelyek nyomon követése közötti kapcsolat technikailag nem lehetséges.
Ha visszavonja vagy lemondja a Retargeting.biz-t, küldjön egy e-mailt a következő címre: info@zue.hu
Az árak forintban értendők, tartalmazzák a 27%-os áfát. Nem zárható ki annak a lehetősége, hogy üzletpolitikai okból az Eladó az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre. Amennyiben Eladó az árat hibásan tüntette fel, és megrendelés érkezett az Árura, de szerződést még nem kötöttek a felek, úgy az ÁSZF „Eljárás hibás ár esetén” pontja alapján jár el az Eladó.
Egyes Áruink a fentiektől eltérően 5%-os áfát tartalmaznak.
A jelen Általános Szerződési Feltételek a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, a Polgári Törvénykönyv, valamint a hatályos egyéb vonatkozó jogszabályok figyelembe vételével készült. Ezen kívül figyelembe vettük az elektronikus kereskedelemről szóló 2000/31/EK irányelvet, a távolsági értékesítésre vonatkozó fogyasztóvédelemről szóló 93/13/EGK irányelvet, valamint a fogyasztók jogairól szóló 2011/83. irányelvet.
Jelen ÁSZF 2022. október 05. napjától határozatlan ideig hatályos, mely a Platán Patika Kft. által üzemeltetett www.zue.hu internetes honlapon hozzáférhető és áttanulmányozható.
A Webshopon keresztüli megrendelésével a vásárló jelen Általános Szerződési Feltételeket tudomásul veszi és magára nézve is kötelezőnek fogadja el.
Az ÁSZF feltételeket a Platán Patika Kft.– a vonatkozó hatályos magyar jogszabályi rendelkezésekkel összhangban – egyoldalúan jogosult megváltoztatni, módosítani és/vagy kiegészíteni. A módosított ÁSZF az internetes honlapon való közzététel napján lép hatályba. A szolgáltató internetes honlapját látogató megrendelők kötelesek rendszeresen tájékozódni jelen ÁSZF módosításai tekintetében.
Amennyiben a vásárló a jelen ÁSZF módosításának hatálybalépését követően továbbra is látogatja az oldalakat és megrendelést ad le, azt a szolgáltató jogosult úgy értelmezni, hogy a vásárló az ÁSZF módosítását elfogadta.
A szolgáltató cégadatai
A szolgáltató cég neve: Platán Patika Korlátolt Felelősségű Társaság
A szolgáltató rövidített cégneve: Platán Patika Kft.
A szolgáltató székhelye :6722 Szeged, Mérey u. 15/B
Adószám: 26680750-2-06
Cégjegyzékszám: 06-09-025121
A szolgáltató cégjegyzékszámát kiadó hatóság: Szegedi Törvényszék Cégbírósága
A szolgáltató bankszámla száma: 10402805-50526969-89781001
A szolgáltató ügyfélszolgálatának elérhetősége:
A patika nyitva tartása: hétfőtől-péntekig: 08.00-18.00, szombaton: 08.00-12.00
Telefonos ügyfélszolgálat: hétfőtől-péntekig: 08.00-18.00
A szolgáltató levelezési címe: Platán Patika Webáruház, 6722 Szeged, Mérey u. 15/B.
E-mail elérhetősége: info@zue.hu
* A kockázatokról és mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!
** A kockázatokról olvassa el a használati útmutatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát!
2022.11.28.
© Platán Patika